28 oktober 2017

LVS




Ik voel me wel een beetje schuldig omdat ik niet op het duin ben blijven wachten tot ik Tanno en Jaap weg kon helpen, maar ik was al aardig verkleumd en er ligt nog een waslijst aan klusjes te wachten voor ik naar Limburg kan vanmiddag. Gelukkig kwam ik Gerard tegen die voor het eerst in jaren weer eens wilde vliegen op Langevelderslag, dus niemand hoeft op de grond te blijven wegens gebrek aan hulp denk ik. Voor mij was de wind gewoon te hard, ontzettend jammer want het past niet vaak zo mooi. Om zes uur op, acht uur op het duin waar Sitting Bob al bijna klaar was om te starten voordat het echt helemaal licht werd.
Wel verschrikkelijk droevig om de afkalving van het duin te zien, het startvak en ook de opgang. Die is zo verschrikkelijk steil geworden dat je er zelfs zonder vleugel moeilijk op klimt. Bovendien staat er de laatste jaren allemaal rotzooi en scooters voor het hek zodat je maar nauwelijks met je vleugel op je schouders de draai naar de opgang kan maken. Het startvak is volledig uitgehold. Het was al een paar jaar onverstandig om in het vak te toplanden, maar nu is het eigenlijk ook geen doen meer om er te starten. Niet veilig.
Alles wordt minder. Alleen de parapenters niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten