11 juni 2010

zeikerds

Het ergste van een blessure is niet pijn of gemiste vluchten, maar de reacties van niet-vliegers. Het bijna triomfantelijke ‘zie-je-wel’. Ze wisten altijd al dat het vreselijk gevaarlijk was en ja hoor, m’n gips is een zichtbare bevestiging van hun gelijk. Ongehinderd door zelfs maar een begin van een idee wat zeilvliegen is duwen ze me onmidellijk in de verdediging. Mensen die niet erg geinteresseerd zijn in de redenen waarom iemand vliegt, die zelf over een paar jaar met hartvervetting en nicotinelongen of overspannen zich bij dokters en ziekenhuizen zullen melden.
Ik geloof dat het een soort afgunst is, jaloezie omdat ik een fantastisch leven leidt. Zij willen dat niet, durven dat niet, hebben er niet zoveel geld en tijd en inspanning voor over, maar ze vinden het toch moeilijk te verkroppen dat ik boven de wereld kan uitstijgen. Dat ik me niet neer laat halen door het honderden keren herhaalde “wat gevaarlijk” en “wat eng” en “zou ik nooit durven”. Wat boeit mij dat nou dat zij niet durven? Ik vraag ze helemaal niet om mee te doen.
Gelukkig zijn er ook mensen die het gewoon sneu vinden, omdat ze weten hoe gaaf ik vliegen vind. Die een extra handje helpen, bijna opgelucht horen dat ik de wedstrijden wel weer zal vliegen.
Maar de zeurende betweters, ik wens ze toe dat ze van een keukentrapje vallen of tegen de tuindeur aalopen. Nog altijd het grootste risico op verwonding: thuis blijven.

5 opmerkingen:

  1. 'Tuurlijk vlieg je weer op 't NK. Snel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks je pech met je hand heb je er wel voor gezorgd dat er een mooie verhaaltje over de Westerwolde Open 2010 - door jou omgedoopt naar Knoalkup - in de lokale media is verschenen. En....tatatatatataaaaaaa....met een mooie foto: van jou achter de DragonFly!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, nou wat een taal!
    Niet-vliegers zijn zeikerds. Dank!

    Kan je wel trots zijn op dat rondjes vliegen, maar een beetje behoorlijk leren kanovaren is er niet bij. Zeker niet met een gebroken arm. De overige lichaamsdelen kan je weglaten, maar twee functionerende armen zijn essentieel. Dommie!
    Wat moet dat nou worden met jou?

    Maarreh...je zou nog een keer een datum voor een etentje voorstellen.
    Gaat dat nog lukken?
    Kan je wel singlehanded een salade en een bordje soep naar binnen werken, denk je? Gezellig kleppen moet ook nog wel lukken, toch? Of ben je er helemaal stil van?
    Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het gaat niet over (alle) niet-vliegers, het gaat alleen over de zeikerds. Die lui die zonder enige kennis of interesse míj gaan uitleggen dat vliegen enorm gevaarlijk en eigenlijk onverantwoord is.
    Gelukkig zijn er ook nog veel mensen, piloten en niet-piloten, die gewoon sympathiek reageren en steun geven.

    BeantwoordenVerwijderen