21 maart 2015

Brouwersdam



Heb m’n portie vitamine D wel weer gehad vandaag, ondanks de zware bewolking en voortdurende miezerbuitjes. Voor het eerst Brouwersdam gezien, wel anderhalve seconde m’n voeten van de grond, een gezellige middag staan kleumen en sjouwen en rennen met een paar vliegvriendjes en een potentiële nieuwe piloot, meegemaakt hoe ontzettend snel springtij opzet en op de terugweg ook nog even gezellig een koppie thee met Connie gedaan. Helemaal goed, al had ik een enigszins langduriger vluchtje ook wel graag gewild. Maar het duintje was te laag en de wind te zwak en te cross om in te kunnen draaien. Jaap en Sitting Bob konden het wel, toen het nog wat ruiger was en ik geen zin had om te starten. Ik rende pas naar m’n toestel toen het van het ene op het andere moment bijna in het water lag, waanzinnig hoe snel die vloedlijn opkwam. En toen het eenmaal was opgezet en ik m’n harnas veiligheidshalve aanhad, leek het me logisch om dan ook maar meteen een startje te maken. Dat bleek dus toch niet zo logisch, aangezien er geen landingsplaats meer over was en ik absoluut het water niet in wilde, dus ik koerste wat naar links, recht op een groep belangstellende wandelaars die natuurlijk geïnteresseerd stil bleven staan. Zodra ik het filmpje binnen heb kan iedereen meegenieten van de bijna-blooper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten