18 maart 2018

Brevetjubileumfeestje in Bramham

Firebird Uno Piccolo '96
Semnoz '97
Le Forclaz '97

mn gele Avian Amour in '98




We delen allemaal dezelfde verslaving en vergelijkbare ervaringen, maar voor het overige springen vooral de verschillen in het oog. Een surprise party voor een vliegmaatje die twintig jaar geleden z'n brevet haalde leverde weer mooie gesprekken op over Brexit, bureaucratie en buitenlanders. Trevor is tegen de EU vanwege de federalistische neigingen en de verspilling van de maandelijkse parlementsverhuizing tussen Brussel en Straatsburg, Tim vroeg waar Brexiteers dan wel voor zijn en of de Britse regering niet net zo inefficient was. Darren moet als duty officer de wapeninzet van het regionale politiekorps coordineren. Kattenvrouwtje Dawn vindt mij een dierenbeul omdat ik het waterpistool, dat ik twee jaar geleden van de major kreeg, op poezen in mijn tuin richt. Volgens Paul is mijn artrose te genezen met acupunctuur en Wayne vindt vegetariers onuitstaanbaar. Zodra een gesprek dreigt te ontsporen gaat het snel weer over vastlopende lierkabels, lijtermiek en psychedelische harnassen. Op bevel van Dawn hebben we ons allemaal verkleed in de outfit waarmee we twintig jaar geleden vlogen en er zijn fotoos uit die tijd te zien. Chute op de borst, roze leading edges, baksteenvormige instrumenten. Dankzij ons gemeenschappelijke verleden blijft een politieke discussie gewoon gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten