04 april 2010

Lelijk eendje


M’n gloednieuwe Sting3 is er, eindelijk. Nog niet eens helemaal vliegklaar want ik krijg op m’n eentje het zeil niet op de leading edges gespannen, maar als het nou eens mooi weer wordt kan ik weer buiten spelen. Het heeft zo verschrikkelijk veel moeite gekost om het ding hier te krijgen, dat ik al van ‘m hou ook al is het de lelijkste vleugel sinds m’n Uno Piccolo. Groot en lomp is ie, met een planvorm van een Rogallo, en dan ook nog zo’n onhandige mast vol kabels en lufflines. De pakzak is dik en zwaar, het lijkt niet de bedoeling overland te vliegen met dit ding en dan je spullen in je harnas te proppen. De leading edges zien er veel fragieler uit dan die van een Litespeed.
Maar het moest. Ik heb m’n knopen geteld, geprobeerd iedere ijdelheid te lozen, te vergeten dat de LitespeedS de fijnste vleugel is die ik ooit gehad heb en nog eens heel precies na te gaan waarom ik ook weer vlieg. Ik vlieg niet om wedstrijden te winnen en ik heb geen lol als ik bang voor het landen ben. Maar ik wil wel serieus meedoen met wedstrijden en ik wil ook tot het uiterste gaan om te proberen goal te halen. Performance nodig dus. En dat met een gemakkelijke handling en langzamer landen met een groter flarewindow.
Ik kan niet wachten tot ik het uit kan proberen. In Australië meer dan een jaar geleden heb ik twee of drie keer met een Sting3 en met een Sting2 gevlogen, heel leuk maar toch totaal anders dan een nieuw gebakje invliegen waarmee ik een jaar concrete doelen wil bereiken.

5 opmerkingen:

  1. Hi Hadewych
    Betekend het dat je helemaal niet meer mastloos vliegt, wat is er met de litespeed gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de litespeed is nog onderweg van Australie naar hier. Ik heb m inmiddels verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch moet het me van het hart: ik begrijp niet dat je kunt zeggen dat de Sting 3 lelijk is. Echt niet! Een intermediate heeft nou een keer een ander uiterlijk dan een racebeest, maar lelijk eendje........
    Gelukkig zijn er ook mensen die wel trots zijn op hun Stings.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed van dat knopen tellen en beseffen WAAROM je nou vliegt. Dan is vanzelf de sting een goede keuze.
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi Dees springt echt op de bres voor de Sting. Maar echt, ik val op lelijkerds ;-) Ik vind 'm niet fraai, maar net zoals moeder zwaan het meest van haar lelijke eendje hield zo kan ik ook nog wel warme gevoelens voor de Sting ontwikkelen hoor. Je krijgt er vanzelf iets beschermends van he, van zo'n schatje dat er niet uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen