05 mei 2013

Bruinehaar



En alweer met volle teugen genieten, jee wat heb ik het toch goed! Onlogischerwijs koos ik voor Bruinehaar vandaag, ook al was het weer overal hetzelfde en hadden zich leuke mensen in Moergestel aangemeld. Maar kort na Australië vind ik het altijd iets minder erg om de tweehonderd kilometer naar Bruinehaar te rijden, en zeker nu in het voorjaar is het fantastisch mooi langs de A1. Alles even frisgroen en vol, bloesem, koolzaad, brem en paardebloemen, schitterend. De sfeer in Bruinehaar is ook altijd even relaxed, fijn om iedereen weer te zien. Lieren bevalt me toch net iets beter dan cartowen. Helaas lekte m’n waterzak en ik kreeg m’n rits niet dicht (iedere keer bedenk ik dat ik even dat touwtje moet vervangen, maar als ik éénmaal thuis ben vergeet ik dat dan weer), en ik moest weer wennen aan de Sting, dus de eerste start stond ik binnen twaalf minuten weer aan de grond. De tweede start dan maar in korte broek, want al m’n kleren waren zeiknat van die lekkende waterzak. Het vliegen was perfect maar op wolkenbasis, op 1150 meter, hing ik te bibberen van de kou. Na een uurtje vond ik het welletjes en zakte ik er met een mooie spotlanding weer uit. Het was eigenlijk veel te vroeg om al in te pakken, maar ik was zeer voldaan dus waarom niet. Kletsen en teuten kostten zoveel tijd dat ik uiteindelijk toch pas om zeven uur thuis was, daar nog even gezellig bij de buren langs, en nou is het acht uur en zit ik te beven van de honger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten