02 februari 2014

Soaren bij de Slufter



Eigenlijk had ik m’ n katertje weg moeten dutten, eigenlijk had ik vanmorgen willen sporten om twee zinnen met P te kunnen wisselen, eigenlijk had ik m’n huis moeten houden, eigenlijk zou ik even bij Ruud langs, eigenlijk moet ik boodschappen doen. Maar fcf, flying comes first, en het was weer heerlijk. Dankzij de fantastische hulp van Jaap, Jeroen, Nico, Robbert en dankzij weer een paar kuststarts in Newy kon ik heerlijk even uitblazen op de Maasvlakte. Wat een verschil met vorig jaar! Niet alleen startten we nu bij de windmolens, waar het ideaal opbouwen en starten is, maar ik voel me ook ontieglijk veel zelfverzekerder. Een kabelhulp heb ik nog wel nodig, trouwens zonder twee man extra krijg ik de ouwe Uno niet eens opgebouwd, maar ik raak niet meer gestresst van veel wind. Start gewoon aan de basebar, en ook al trok een luffline m’n nummer 2 lat flink omhoog waardoor het toestel nog zwaarder stuurde dan normaal, een kwartiertje kon ik leuk met Sitting Bob op en neer soaren voordat ik alsnog uitzakte. De mannen hielpen me weer naar boven zodat ik een tweede startje kon maken, maar de wind was behoorlijk naar het westen doorgedraaid en ook een beetje afgenomen, dus na een minuut of tien zakte ik er weer uit. Never mind, ik voel m’n wangen nog nagloeien van de zon en de wind, helemaal heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten