08 juni 2015

Herstel



Ik probeer m’n aandacht vooral op de positieve zaken te richten: dat de therapie fietsen is, dat ik drie maanden mag proberen om stabiliteit in m’n knie te krijgen met training, dat de NK precies over zes weken is dus nadat ik terug moet naar de dokter, dat ik bij m’n favoriete fysiotherapeut onder behandeling kan. Dat leidt allemaal fijn de aandacht af van de dreiging: als het trainen onvoldoende helpt moet ik alsnog worden geopereerd en dan moet ik rekenen op negen maanden revalidatie! Dan ben ik dus minstens een jaar verder vanaf nu. Dat het vast niet wijs is om eind juli te gaan vliegen maar ik kan het ook niet laten, en de MteCucco is wel de meest ideale stek om supersimpel te starten en ik kan altijd op m’n buik landen – ik zal de zoveelste rits voor m’n harnas maar vast bestellen.
Het lastigst is om afleiding te vinden van de schitterende luchten die er sinds m’n knieverzwikking echt letterlijk iedere dag boven m’n kop hangen. De Britten breken bijna dagelijks records, Rinus had z’n dragonflyfeestje, Thibault en Pierro vlogen in Annecy een waanzinnig mooie vlucht… Ik maak mezelf niet wijs dat ik net zulke fraaie afstanden zou hebben gevlogen, maar fraaie vluchten zouden het zeker wel zijn geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten