Volgens de voorspelling zou de wind enorm draaien en
toenemen, vanwege de cycloon die inmiddels dichtbij is, maar er zouden ook hoge
cumulus zijn en sterke, hoge lift. Een taak van 194 km dus, en ik verwachtte
een zware sleep. Het pakte echter weer eens totaal anders uit dan voorspeld: de
sleep was rustig en de lift inderdaad sterk, maar niet erg hoog. In een vrij
grote gaggle draaide ik mooi bovenin mee, zonder te vluchten of zelfs maar naar
de buitenkant te bewegen. Ik was best trots op mezelf, maar afijn het hielp
allemaal weinig want van de top van de lift op 1500 meter knalde ik in een paar
seconden in vette sink terug naar de grond. Vijf kwartier gevlogen voor niks.
Never mind, ik kreeg allemaal drank en hulp en binnen een kwartier lag ik
alweer op de dolly. Deze keer wist ik dat de lift lager bleef dan voorspeld,
dus toen ik op 1600 zat stak ik weg, achter Cameron aan. Natuurlijk was ik ‘m
binnen no time kwijt, ik ga vreselijk langzaam met m’n mast en ronde basebar. De
rest van m’n nogal korte vluchtje was een kwestie van bijna landen, bewust over
een triggergebied glijden, en dan in turbulente, harde lift weer omhoog. Maar
niet genoeg, na dertig kilometer was het over. Ik zag een hangglidingauto
stoppen, altijd een fijn gevoel dat er iemand kijkt terwijl ik ergens land. Het
was Bruce, die een lekker koud biertje bij me achterliet. Pete was al bij me
voordat ik ingepakt had, en tegen de tijd dat we reden stond Cameron aan de
grond, en onderweg kwamen we Ebbs tegen. Vic vloog bijna naar goal, zodat we
uren en uren en uren in de auto zaten, in een ijzige sfeer. Toen ik vanochtend
bijna blind wakker werd, ontdekte ik dat ik vergeten was m’n lenzen uit te
pulken, zo moe was ik. Vandaag laatste dag, half blind dus.
Hoezo allemaal voor niks? Je hebt toch lekker gevlogen.
BeantwoordenVerwijderenX Rob.
tuurlijk heb je gelijk, ik moet me anders uitdrukken. Voor geen kilometers of punten, en al helemaal niet goal. Dat is mijn ultieme ambitie, om weer eens goal te halen in een wedstrijd. Is alweer een paar jaar geleden 8-(
BeantwoordenVerwijderen