10 september 2017

Greifenburg in de regen



Als ik gewoon als piloot had meegedaan met de NK was ik niet naar Greifenburg afgereisd – tweeduizend kilometer rijden om een week in de regen te zitten is echt minder leuk dan gewoon werken. Maar toen de go/no go beslissing werd genomen zag het er nog een pietsje beter uit dus zaterdagmiddag, na een potje sporten, ben ik in een brandstofbesparend gangetje tot even voorbij Neurenberg gereden. Ik had ergens een ‘zeltenplatz’ niet ver van de snelweg gevonden, en daar ging ik weer: donker, regen, een steeds smaller wordend zandweggetje op met de hoge staken van een hopveld dreigend tegen de mistige lucht afgetekend. Gelukkig zag ik mensen lopen bij de plek waar het volgens google maps moest zijn. Ze bleken helemaal in middeleeuwse dracht en de tenten kwamen duidelijk ook van de set van Floris. Een enorme man met baard en indrukwekkende gewaden gaf me toestemming om in een hoekje m’n tent op te zetten en de wc te gebruiken.
Na uren files en regen en elke twee kilometer een andere maximumsnelheid kwam ik voor het eerst in jaren weer in Greifenburg aan. Ik heb mezelf maar op een kamer getrakteerd maar veel lolliger zal het er toch niet van worden. De camping is leeg, een paar Nederlanders zijn vanmorgen naar Italië vertrokken en de vooruitzichten geven ons hooguit op woensdag een kansje. So much for scoring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten