23 juli 2020

Op vakantie in coronatijd

Iemand kende Kenton, mijn flirt van twintig jaar geleden. We kletsten wat over hoe sexy ik het vind als iemand goed vliegt, en John zei dat Kenton geen goeie piloot was maar vooral een show off en gevaarlijk bovendien. Met Jamie heb ik vaak besproken hoe het altijd de leukste piloten zijn die verongelukken, en andersom hoe al onze liefjes vroeger of later verongelukken. Bijna alsof wij het veroorzaken, of eigenlijk ik want Jamies mannen leven nog allemaal. Door de herinnering aan Kenton kwam het weer boven: ik val echt op piloten die zich uitsloven en hun skills en lef graag laten zien. Dat zijn inderdaad dezelfde piloten die vroeger of later een keer verkeerd terecht komen.

Laurent vertelde dat Gérard helemaal gestopt is met deltavliegen, omdat ie het fysiek niet meer veilig kan doen. Heftig, voor één van de grondleggers van het deltavliegen in Europa. We worden allemaal te oud om nog echt te vliegen. De meesten gaan ulm, zweef of parapente doen maar het verlangen naar delta blijft altijd. Ik had het er met Bobo over dat ik m’n zelfbeeld en m’n besef van wat ik kan en niet kan aan moet passen aan de werkelijkheid. Ik ben niet meer zo fit en ervaren als ik was dus het vereist nieuwe marges en condities. Alleen nog maar starten als de condities ideaal zijn. Alleen nog landen op grote vlakke velden. Geen overlandjes meer. Nou ja, ik kom tenminste nog in de lucht en ik zie m’n vliegmaatjes nog. Ondanks corona zijn er toch nog een paar piloten op de camping en ik zie ze graag. De wind is niet denderend dus we doen alternatieve dingen. Geen via ferrata meer want we zijn niet jong meer, geen fietstochten of lange hikes want dat trek ik niet meer met m’n rug en m’n voeten. Gisteren achterop de motor naar de Col d’Izoard, gezellig en John bleek een voorzichtige rijder. Ik moest vechten om niet in slaap te vallen, zoals lang geleden achterop bij Matthias in Turkije na een gloeiendhete hamam en over bochtige bergweggetjes.

Vanmiddag een potje zwemmen en peddelen met John en Jochem, we zijn allemaal een beetje landerig en sloom. Het is heet maar de wind is noordwest, nergens goed voor. Ik heb nog niet gevlogen maar m’n vakantie is in volle gang. Gestart met wat romantiek, daarna supergezellig op visite om het kind van Laurent en Fernanda te zien, en als klap op de vuurpijl ook nog spelletjes spelen met Iris en Hedwig. Die aanpassing lukt wel.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten