15 september 2019

Schitterend septemberweer




Voor het eerst in m’n volwassen leven woon ik samen, met m’n kamerzoekende neefje van achttien. Dat is flink wennen dus het kwam mooi uit dat de weersvoorspelling perfect was. Kon ik met goed fatsoen het hele wiekend naar Maillen, terwijl hij zonder mijn kritische blikken kan gamen en vlees klaar maken. In Maillen waren er zaterdag alleen maar Nederlanders, ongelooflijk! Maya, Jeanette en ik, Martin en Marjoleine, Michiel, Tanno, Fons, Rob. Laat in de middag kwam Vincent, bijna een kopietje van mijn neef maar dan sportief, de Belgische eer redden.
Het was hard werken achter de sleep zaterdag en na twee pogingen had ik ape-armen. De eerste vlucht pakte ik een klein beetje termiek maar ik blijf toch ongecoördineerd bochten draaien, strontvervelend. Ik heb nu helemaal geen pijn meer in m’n schouder dus het wordt tijd dat ik heel voorzichtig weer eens wat kracht op ga bouwen. Zondag was het juist superstabiel en het zag er niet naar uit dat dat beter zou worden, dus ik startte gewoon vroeg om een landing te doen. Weer niet goed. Tom zegt dat ik gewoon meer aan moet trekken maar ik doe echt bijna maximaal m’n best. Volgens Martin kom ik in de Covert ook nauwelijks rechtop en hij adviseerde om toch maar eens vg te gebruiken. Stom, ik weet al jaren en jaren dat dat een goed idee is, maar ik heb het eigenlijk nooit gedurfd. Het idee om minder controle te hebben houdt me tegen, terwijl een landing natuurlijk toch alleen maar rechtuit vliegen is. Met een kwart ging het inderdaad beter, maar uiteindelijk zal ik toch echt een nieuw harnas moeten hebben. Tom had de absoluut perfecte tweedehands Tenax maar het is te laat, ik heb Rohans harnas al besteld. Ik kan het niet maken om die weer te annuleren, volgens mij is ie er al aan bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten