16 mei 2023

Denemarken


zweefvliegveld Holtorfsloh

We vonden een prachtig zweefvliegveld voor de nacht, met een wc en een beschutte eethoek. Ik kon alleen niet slapen door de herrie van de wind en de snelweg dichtbij dus inmiddels ben ik wel op apegapen. We kwamen rond het middaguur aan op het lierveld van Fasterholt. Groot genoeg om er een Boeing op te landen, met een superdeluxe clubhuis. Verwarmd, keuken, tafels en zithoek, doucehs en wc’s en een grote veranda. En slaapkamers met uitstekende bedden en daar mochten we gewoon in. Nadat we net klaar waren om onze tenten op te zetten, dat wel, dus die heb ik maar weer ingepakt. Kirsty wil wel liever in het minitentje slapen dan bij mij op de kamer, helemaal goed. Vanaf donderdag zal het druk worden en misschien moet ik m’n kamer delen met een andere piloot, mogelijk zelfs met Rob of Ivo van der Leeden want die komen ook. Als er te hard gesnurkt wordt kan ik altijd nog m’n kleine tentje weer opzetten, de kampeerruimte hier ziet er ook fantastisch uit. We werden ontvangen door Lars die net met pensioen is en z’n woning heeft verkocht, om met z’n vrouw in hun camper Europa rond te gaan trekken. Ze kunnen altijd van het clubhuis gebruik maken en ze hebben nog kinderen en een vakantiehuisje om naar uit te wijken. Nadat ik Fleming een berichtje had gestuurd kwam hij ook, gezellig, het ziet er naar uit dat de club niet naar Greifenburg zal afreizen zoals gepland. Het weer in de Alpen blijft waardeloos terwijl het er hier in Denemarken goed uitziet.

Tot nu toe is Denemarken nog niet echt heel buitenlands. Het is een soort Nederland maar dan mooier, groener, glooiender en leger. De bouw is ietsje anders dan bij ons maar de mensen lijken erg hetzelfde. Wel zagen we om de honderd meter een dooie vos langs de weg liggen enmwe zagen een witte vogel bidden. Er staan seringen in het bos en veel velden zijn knalgeel van het koolzaad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten