19 juli 2024

Pyreneeën


De symptomen van kinkhoest zijn: maandenlang heftig hoesten en kokhalzen tegelijk. Een gezwollen keel zodat je denkt dat je stikt. Hoofdpijn. Spierpijn in je buik en ribbenkast. Lethargie. Domheid. Gebrek aan zin om te vliegen of te zwemmen. Daar komt m’n frozen shoulder nog bij die het geen feest maakt om door de bergen te rijden, al zijn ze nog zo mooi. Dit alles gecombineerd met een paar opvliegers en 36 graden is een bezoeking.

Desalniettemin ben ik dik tevreden met plek 134 in de beste schaduw van de camping en met een paar prima hangmatbomen. Ik sta naast de Hongaren en de Belgen. tenminste Atilla Kis en Laszlo niet Atilla Bertok en Balasz. M'n twee lievelingsDuitsers staan hogerop. Dichtbij het douchehok en zo te horen niet al te veel kleine kinderen. De tent heeft z'n beste tijd gehad, honderden uren uv en storm laten hun sporen na. Elk jaar denk ik nog een keertje, het is zo'n heerlijk ding, maar elk jaar blijkt er weer een onderdeel vergaan. Misschien op de terugweg nog een keer langs de Decathlon.

Over een uurtje ofzo zullen de piloten wel thuis komen en ik neem aan dat er vanavond een prijsuitreiking is. Zoals gewoonlijk de hele top veertig vol met al m’n favorieten. Ik hou van ze allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten