24 augustus 2016

Klein overlandje


Aujour


Vandaag dan een eerste echte poging om samen met Niek te vliegen, allebei met een goeie radio toegerust en een taakje in het instrument. Longeagne, Pic de Bure, Hongrie, camping. Nou mooi niet, na vijftien kilometer stond ik weer aan de grond. Maar wel op een mooie plek, tussen St. Genis en Aujour aan de weg waar Niek me ook alweer snel op kwam halen. Het was allemaal niet zo dramatisch dus en Alain Chauvet vond het niet zo gek dat ik eruit was gezakt vandaag, volgens hem was dit typisch zo’n lastige dag met zwakke wind uit alle richtingen op de start en hier en daar supergoeie, hoge termiek (met 6 m/s naar 2700 meter) maar hele grote gebieden zonder één enkel piepje. Nou ja Niek vond wel weer stijg een paar meter zuidelijker dan waar ik vloog en misschien vloog ik ook wel te hard met vol vg en de kop omlaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten