22 mei 2017

Knoal



De straf na anderhalf minivluchtje (bij de eerste start brak m'n release op zo'n 90 meter, en bij de tweede start raakte ik de bel kwijt waar Dees me in had afgezet toen ik moeizaam probeerde m'n rits dicht te trekken) is een behoorlijk pijnlijke en stijve schouder, maar het was het alleszins waard. Een supergezellige Knoalkup weer dankzij de geweldige organisatie van Rinus die de beste vrijwilligers weet te charteren en voor iedereen kadootjes en schouderklopjes heeft. Prachtig weer met de wind recht op de baan. De leukste Nederlandse deltisten bij elkaar, nou ja de meeste dan. Een goeie taak want een aantal haalde goal. Moeder mee zodat de rit op en neer naar Groningen snel ging, en zij kon fijn bijkletsen met dierbare vrienden die ze te weinig ziet. En een duootje met André, dat wilde ik al langer om eens over zijn schouder mee te kijken. Dat viel een pietsie tegen omdat z'n vario het niet deed en ik erg oncomfortabel hing. Maar het was toch leuk, en het hoogtepunt was wel dat hij Holgers dochter ook meenam voor een vluchtje. Maaike had het hele wiekend kordaat beenbanden en kinstraps gecheckt, en toen Yian mij zijn kneehangertje liet passen merkte je aan haar buitengewone belangstelling dat ze verschrikkelijk graag de lucht in zou willen. Tegelijk is ze kennelijk goed genoeg opgevoed om er niet om te vragen, dat was wel aandoenlijk om te zien. Het stralend blije koppie onder de te grote helm toen ze eenmaal onder de duo hing was goud waard.

Er is echt geen leuker speelgoed uitgevonden voor de mensheid dan hanggliders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten