22 juni 2017

Blabla




Ik ben natuurlijk harstikke gek dat ik helemaal naar Italië rij en weer terug voor hooguit drie of vier vluchtjes, als het meezit, terwijl het in Nederland helemaal fantastisch is. De langste dag van het jaar, goddelijk weer, iedere dag zwemmen (wat veel beter is voor m’n schouder dan vliegen), ontspannen werken. Maar ik laat de kans op een paar vluchten toch niet lopen en sinds mijn tussenstop bij Swiss Nic gisteravond is het het sowieso al waard. De moeite dus, pfoe dat was het wel. Eerst wachten op een verlossend telefoontje van Kwikfit, die mij geduldig uitlegden dat m’n band helemaal niet langzaam leegloopt maar dat elke keer dat je de spanning meet er een-tiende bar uitloopt. Toen wachten op mijn lifter, die een domme (“ze zijn allemaal corrupt hoor, geloof mij maar”) saaie (de Feyenoordwinst was een hoogtepunt) en verwende (wereldreizen op kosten van pa) puber bleek zonder rijbewijs. Veel wachten in de verschillende files in België en Frankrijk, met een tomtom die me over de kleinste weggetjes via Mulhouse stuurde en parkeerplaatstemperaturen boven de 37 graden zodat ik m’n gekoelde slee weer in moest vluchten als ik Zwitserland nog wilde halen. Maar stipt om negen uur stond ik wel bij Nic voor de deur. Uiteraard had hij heerlijk gekookt – op Lon na is hij de beste kok in m’n vriendenkring. En ik zag meteen dat het nog veel beter met hem gaat dan anderhalf jaar geleden in Australië. Hij is minder ‘enkelvoudig’ dan toen en onze verhouding met plagen, kletsen, bespreken is weer terug. Toch is er wel iets veranderd ten opzichte van vóór zijn ongeluk en gek genoeg is het nu makkelijker om echt goed te praten. Het heeft iets te maken met zijn gebrek aan sociale filters of remmingen, en mijn leeftijd. Dat van die leeftijd dat had ik natuurlijk vooral door dankzij de twintigjarige flapdrol van ’s middags. We zijn het nog steeds over veel dingen niet eens maar we zitten elkaar niet meer voortdurend in de haren. En zijn ‘lineariteit’ maakt ook dat er weinig verborgen blijft zodat het makkelijk is om naast z’n grote behulpzaamheid, waar hij altijd om bekend was, ook z’n wijsheid te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten