06 december 2018

Bijna het einde van de week


Jean-Claude


Alex

Francoise tussen de harnassen

Chez Thomas - JC, Jean, Clement, Aleksandra, Alex, Francoise
De dag eindigt met schreeuwende rugpijn waar ik helemaal dood en doodmoe van word, maar het was goed genoeg om het toch maar zoveel mogelijk te negeren. Een paar baantjes extra in het aquarium net voordat de anderen kwamen. Het water is echt zalig en ik heb nog een paar extra vissensoorten ontdekt en ook een paar hele grote. Ze zijn totaal niet bang en ontwijken alleen heel ontspannen als je ze dreigt aan te raken. De stroming en de golven zijn net genoeg om het interessant te maken, en het baaitje heeft een ideale omvang voor een paar stukjes doorzwemmen. Helder blauwig water, hier en daar een wuivend plantje tussen de stenen, keurig aangeribbeld witblauwig zand.
Daarna een uurtje in de zon liggen lezen en soezen, dik vierentwintig graden en Spaanse stemmen op de achtergrond. En om een uur of drie hoogst ontspannen van Asomada af. Het was alleen te druk in de lucht om echt werk te maken van een serieuze vlucht, dus ik draaide al snel richting landingsterrein voor een uitstekende landing. Nico droeg m’n vleugel naar de kant, even later dook Carlos op en zijn vrouw Martina bracht me heel vriendelijk naar boven zodat ik de bus kon ophalen. Toen met de hele meute naar Chez Thomas voor bier en knoflookbrood en Canaria-aardappeltjes en toen we weggingen bleek Aleksandra alles afgerekend te hebben, en nu ben ik lekker vroeg thuis voor een beetje rijst en groente en vroeg naar bed. Na een paar biertjes neemt de rugpijn best af. Kon bijna niet beter vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten