07 december 2018

Veel pech. En nog meer stommigheid.

Het zit niet mee deze vakantie, tenminste niet kwa vliegen. Vanmorgen startten we nog voor de wedstrijd en dat was prima, maar ik zakte er wel uit omdat ik te ver van de helling bleef met de stijve Spyder, maar ook omdat ik wist dat we later op de dag nog een keer zouden starten. Dat duurde natuurlijk enorm lang omdat niet alle Fransen even snel zijn (oohhh wat heb ik er een hekel aan om te moeten wachten op iemand die extreem traag is) en éénmaal boven was er niemand meer die ik genoeg kende om te weten dat ze me goed konden helpen. Maar met de Spyder heb ik wel hulp nodig, het ding is zo extreem strak dat ik onmogelijk beide tips erin krijg en de neuskabel is ook een probleem. Matjaz hing nog in de lucht dus ik kon alleen een wildvreemde vragen, of JC die met een enkeldoeker vliegt. Ik vroeg JC, en hij wist duidelijk niet hoe het moest en verboog het ding om de tip mee te spannen. Het is een ellende als je afhankelijk bent van anderen want als iemand éénmaal zo vriendelijk is om te helpen, kan ik natuurlijk niet gaan zeuren dat ze het verkeerd doen. Maar dat was wel zo, en toen ik Matjaz erbij haalde liet hij me zien dat het ding echt hopeloos kapot was. Ik moest weer inpakken, terugsjouwen, en waarschijnlijk een bom duiten betalen bovenop de huur van de Spyder. Lekker dan, ik heb drie vluchtjes van minder dan vijf minuten ieder gehad deze week, een dure vleugel, een duur appartement, duur transport. En morgen loop ik de hele dag me te vervelen want vliegen kan niet meer en zonder vervoer en zonder handdoek wordt zwemmen ook een uitdaging. Nou ja ik probeer mezelf te troosten met de zeven dagen zon, zeven dagen veel Frans geoefend, zeven dagen Francoise en een paar keer prachtig zwemmen. En drie goeie landingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten