10 juli 2006

Fifteen seconds fame

Ik probeer al jaren de sport te promoten door persberichten te mailen, fotoos en video-beelden aan redacties te sturen en af en toe eens een journalist te bellen. Wil je dat echt goed doen dan kost dat bizar veel tijd, en ik moet toch ook nog een beetje werken, besturen, wedstrijdcommissie doen en af en toe nog vliegen ook. Maar de aanhouder wint en dit jaar ontstaat er zowaar hier en daar in een lokaal sufferdje of op een regionale zender enige interesse. Daar ben ik dolblij mee want ik geloof heilig dat half Nederland vreselijk graag wil vliegen, ze weten het alleen nog niet en als ze nou een zeilvlieger zien beseffen ze ineens dat ze daar hun hele leven op hebben zitten wachten. En dan wil ik niet alleen zeilvliegers laten zien, maar ook nog duidelijk maken dat het een serieuze sport is, voor serieuze mensen en dat het in Nederland kan en dat het niet gaat om gevaar maar om plezier en natuur. Genieten van het uitzicht, van de activiteit van het vliegen, proberen hoger verder langer te vliegen, dáár gaat het om.
Vanmorgen werd ik dan voor het eerst zelf geïnterviewd, spannend toch wel zo'n grote camera pal op je smoel. Ik was ook thuis dus ik kon niks laten zien, al m'n spullen zijn bij Koos, maar gelukkig werd Frankje voor hetzelfde item geïnterviewd en die kon het allemaal mooi brengen. Het werd een prima itempje in het TV West nieuws, met vliegbeelden die Koos gemaakt heeft. We hebben van een journalist bij AT5 geleerd welk format ze het liefste hebben en dat werkt, we kunnen het ze nu makkelijk maken om wat beelden door een item heen te knippen. Afijn als het Meindert lukt om het te rippen zetten we de uitzending op de site, dan is het echt eeuwige zij het virtuele roem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten