20 juli 2013

Eerste wedstrijddag



Gisteravond zat ik met Andreas naar de weerkaarten te kijken, en met de slechte ervaring van de afgelopen dagen in het achterhoofd verwachtte ik matige omstandigheden, een vroege draai naar west zodat we niet meer van de berg af kunnen, en een grote kans op onweer in de middag. De keuze was dus: wachten tot de termiek op z’n best zou zijn en dan met vijftig anderen schrapen langs de Chabre, misschien met z’n vijven tegelijk uitzakken op Zuid. Of vroeg starten met de bijna zekerheid dat ik eruit zou zakken, maar wel een stressvrije landing kon maken en misschien toch nog eerst wat hoogte zou kunnen pakken. Afijn, ik startte als eerste en stond inderdaad na negen minuten op de Vis. Mooie landing, dus ik ben heel redelijk tevreden. Achteraf gezien heb ik de condities te somber ingeschat, en er staan een hoop deelnemers op goal, maar ik voel me niet echt in wedstrijdmodus dus ik ben er ook niet erg verdrietig over. Drie vriendjes kwamen als eersten binnen, leuk.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, de Vis heet zo vanwege de vorm. Het is het zuid landingsterrein, halverwege de Chabre.

    BeantwoordenVerwijderen