26 juli 2013

Laatste dag Dutch Open



Ik maakte één van m’n standaardfouten: zo’n tweehonderd meter boven de ridge raakte ik de lift kwijt en dan ga ik veel te wijd zoeken. Ik had iets harder moeten vastbijten op de plek waar ik net nog goed omhoog was gegaan, maar Natalia kwam gevaarlijk dichtbij en ik was ook niet helemaal fit na de rosé van gisteravond. Ik vloog tot voorbij de antenne, zag dat ik de camping sowieso niet kon halen, draaide terug en moest toen in een paar seconden verzinnen of ik aan de zuid- of de noordkant van de richel zou gaan zoeken. Aan de zuidkant ging het omhoog, maar als ik het daar dan toch  niet vond moest ik naar de Vis en dat leek me met de harde zuidenwind een bijzonder slecht idee. Noord dus, in de lij, ik draaide toch nog zo’n 150 meter terug maar het was duidelijk een lij-bel met alle turbulentie en risico van dien. Thierry gaf me nog een uitbrander ’s avonds, maar goed ik vertrok zelf al naar een zo mooi mogelijk veld zo ver mogelijk weg van de berg. Met de turbulentie en de hoge alfalfa werd het niet eens een fraaie landing, een paar minuten na m’n start. Jammer, vooral van die landing.
Ondertussen had ik zware keuzestress: via Parijs voor het concert voor Luis naar huis, in Laragne blijven zoals gepland maar met slechte weersvooruitzichten, naar Ager met de Zweden dus duizenden kilometers rijden en een week extra vakantie. Er komt nog een herdenking voor Luis in het najaar, en ik kan m’n afspraken wel verzetten, dus ik ga naar Ager. Je leeft maar één keer tenslotte.

Winnaar Dutch Open: Andreas Olsson, alweer
Nederlandse kampioenschappen: Djenghiz, Juicy, André Disselhorst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten