08 mei 2014

Dilemma's

 Een half uur voor we weg zouden rijden zit ik op kantoor. Het eerste wat ik doe is even op de webcam kijken, en ja hoor het ziet er schitterend uit. Zon, blauwe lucht, optrekkend vocht langs de hellingen. Direct naar yr en ook daar is de langetermijnverwachting enorm verbeterd. Het is niet alleen hartverscheurend om een beslissing te nemen over wel of niet gaan, te weten dat je altijd verkeerd kan gokken. Een hoog risico van regen wil nog niet zeggen dat het echt zal regenen of dat dat overdag gebeurt. Maar het is ook een moreel probleem: nu we niet gaan hoop ik op heel erg slecht weer, om lekker te wentelen in de juiste keuze. Maar heel slecht weer in Greifenburg is wel heel sneu voor de piloten die wel gaan, en al helemaal voor de mensen die de organisatie op zich nemen. Daar mag ik dus niet op hopen. Maar dan moet ik slikken dat ik vrijwillig heb afgezien van een weekje in de mooiste bergen ter wereld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten