27 april 2018

Voorjaar in Friuli Venezia Giulia



Het is hier werkelijk schitterend. Weelderig groen, overal bloemen en vogels en de bellen zijn lekker vet door al dat vocht. Ik heb een fijn fietspad gevonden voor de 8 km van onze b&b in Meduno naar het landingsterrein in Travisio, en weer terug als alle toppers op goal geland zijn en de Dutchies in de bus zitten. Ik heb het enorm naar m’n zin ook al vlieg ik nauwelijks. Vannacht kreeg ik een beetje last van m’n schouder dus ik besloot het vandaag heel rustig aan te doen, dus ik pakte de Fun en nam me voor om niet langer dan een kwartier te vliegen. Bovendien startte ik met de sportklasse dus na iedereen, dat is ook wel eens leuk. De lucht was verrassend goed en zonder enige moeite draaide ik snel boven de riggel uit. Omdat ik er m’n armen bijna niet voor hoefde te gebruiken leek het me best een goed idee om nog even door te blijven vliegen, maar ineens zag ik een vleugel tegen de bergwand aan liggen. Zonder radio kon ik niet nagaan of er al iemand gewaarschuwd was, dus ik scheurde zo hard als ik kon naar het landingsterrein, waar het me nog behoorlijk veel moeite kostte om naar beneden te komen. Gelukkig bleek de redding al onderweg en Barbara liet me even later een foto zien van een ongedeerde Lydia, dus ik had niet hoeven landen. Maar het maakte toch niet veel uit en bovendien werd ik bestormd door zo’n vijftig kindertjes die me allemaal met een bloedserieus gezichtje hun schriftje en potlood aanreikten voor een handtekening. De juf vroeg of ik misschien beroemd was maar helaas, daar kon ik ze niet mee helpen. Gelukkig landde Julio Francesco kort daarna zodat ze zich op hem konden storten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten