08 december 2023

Herhaling

Jean-Yves

Nico


Christian

Francois

Christophe  

Francoise en Gary

Ik heb eigenlijk altijd een oefenvluchtje nodig om een dag later pas echt m’n best te kunnen doen. Even weer weten hoe hoog je boven de landing aankomt, en hoe groot het terrein is. Terwijl ik mezelf eergisteren niet kon dwingen om dichter naar de helling te kruipen en dus van het landingsterrein af, kon ik gisteren zonder één blik op het landingsterrein prima op zoek naar lift. Dat zat op rare plekken, ik kwam er de volle vijfentwintig minuten niet achter of het nou alleen termisch was of toch ook dynamisch. De wind stond meer langs de helling dan er op en af en toe piepte er een felle bel, maar meer dan één enkele driezestig durfde ik niet te draaien. Ik s-te wat tussen de andere vrijvliegers en parapenters door, kwam nooit hoger dan honderd, honderdvijftig boven start, en gaf het uiteindelijk toch op.

De wedstrijdpiloten hadden het er ook erg moeilijk mee en de meesten landden na een of twee keerpunten ook bij Mala. Daardoor waren we vroeg thuis om voor veertien man te koken: soep, hoofdgerecht, dessert. In ons minuscule keukentje, de tafel gedekt met servies en bestek uit drie appartementen en dan nog moest de soep in bekers. Gezellig, maar het echte geluk dat was naar huis rijden met de ondergaande zon boven de oceaan achter de vulkaanheuvels en het blije geklets achterin het busje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten