Ik zou eigenlijk niet vliegen om m’n schouder rust te geven,
en de lucht zag er sowieso waardeloos uit, maar tijdens de briefing vroeg
Blenkie om een paar winddummies en daarvoor ben ik hier dus ik startte toch
maar. Kwart over twaalf achter Marco, hij zocht overal en nadat ik releaste
zocht ik overal en tussen release en landing had ik niet één piep. Stom genoeg
startte vervolgens iedereen en om het helemaal erg te maken: ze vonden nog
stijg ook. En nog pijnlijker: Brad, de andere winddummy, vloog 100 kilometer.
Maar het was een slechte dag, met tientallen herstarts en Bill rapporteerde een
record brandstofverbruik: 185 liter. Dagwinnaar Tony Armstrong kreeg slechts 30
punten, veel slechter kan het niet. Ik speelde de rest van de middag facebookreporter
met m’n smartphone, met de consequentie dat ik vandaag de hele dag vloekend
probeer om de fotoos uit de telefoon op m’n laptop te krijgen. Toen er nog maar
een heel klein clubje deelnemers over was en er al een paar begonnen in te
pakken sprong ik bij Bruce in de dragonfly – zonder shirt, zonder bril, in m’n
minieste van al m’n minirokjes. Hij vloog wat rondjes, deed een paar wingovers
en stalls en spiraalduiken enzo, kermis! Het lekkere gevoel van de achtbaan
terwijl de tranen uit je ogen spatten en je tegelijk moet gillen en lachen.
Alleen stalls hoeven voor mij niet, dat duwt m’n maag in m’n keel.
’s Avonds zwom ik met Nils en RT in de rivier en ik maakte
de ernstige vergissing om aan het touw het water in te slingeren. Altijd pret
alleen deed het enorme pijn aan m’n schouder, ik kan niet eens zwaaien of een
shirt aantrekken laat staan met m’n hele gewicht aan m’n armen hangen. Er is
niet veel mee verloren want vandaag is het weer nog slechter dan gisteren, en
morgen en overmorgen zien er nog slechter uit. Uitzonderlijk voor Forbes in
januari, maar het verzacht mijn teleurstelling wel een beetje.
Aan Vicki gevraagd wat ik voor m’n
Litesport kan vragen, en vanaf nu verkoop ik ‘m aan de eerste die meer dan €
4500 biedt. Er zitten wat plakkers op de leading edge maar het doek is verder
gloednieuw en superstrak, en volgens Noma is het frame in uitstekende conditie.
De onderbekabeling is gloednieuw en al het touwwerk ook.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten