23 juni 2014

Zweten




Vruchtbaar dagje gisteren. Araldo en ik waren nog voor half negen bij headquarters, waar de inschrijving ruim twee uur in beslag nam, en dat zonder download van de waypoints want de scorer was nog niet klaar. Papieren tekenen, namen onthouden, helm laten zien, foto maken, vriendjes begroeten, het is altijd een enerverend circus maar als er voldoende vrijwilligers zijn verloopt het toch nog redelijk vlot. Ze hebben Flip èn Heather èn Dennis, zo enorm veel ervaring dat kan bijna niet mis gaan. Dennis had tussen elf en drie vrij, en hij bood aan om mijn vleugel te vliegen zodat hij een idee kreeg van de ernst van het stuurprobleem. Ondanks z’n gewicht en de extreem lichte wind startte hij weer perfect, en hij won hoogte ook terwijl de parapenters er nog allemaal uitzakten.
Ik scheurde in de auto naar beneden, pakte snel de vleugel in en vroeg iemand of de bus waar hij naast stond misschien de navette was en of ik er mee naar boven kon. Dat leverde me een hele club nieuwe vrienden op, het was de clubbus van deltaclub de Jura en met m’n baby-Frans probeerde ik zo goed mogelijk het anderhalf uur wachten vol te kletsen. Boven hielpen ze me sjouwen en starten. Er waren niet te veel parapents in de lucht en de lift was makkelijk te vinden, vrij ver van de berg weg ook, maar het was enorm choppy en twee of drie keer moest ik verschrikkelijk hard werken om niet tegen de berg of een andere vleugel geworpen te worden. De vleugel leek ook wat stijver dan voor de laatste aanpassing, wat ik in de drukte nou net niet nodig had. Al na een paar minuten besloot ik gewoon te gaan landen, dit was me te heftig.
Op het landingsterrein was Dennis al weer druk met sprogs meten, ik mocht in de rij aansluiten maar dat betekende wel weer nog een paar uur wachten. Maar mooi dat ik nou wel in één dag klaar ben met alle verplichte rituelen.
M’n nieuwe Franse vrienden hadden me uitgenodigd voor de barbie, sla dus in mijn geval, maar ik kon ze niet vinden ondanks drie keer over de enorme camping rondlopen. Dan maar de andere camping geprobeerd, maar voordat ik m’n speurtocht kon voortzetten kwam ik Fabien en Mario tegen. Dan maar bij hen aangesloten, ze hebben me al een paar keer eerder geadopteerd en ik zie een paar van hen (bijzonder) graag... Het complete Franse team was er, twaalf piloten en nog meer ondersteuners, en Manu de teamleider gebruikte de bijeenkomst voor een eerste gezamenlijke briefing. Heel goed georganiseerd die Fransen.
In plaats van het vuurwerk te gaan bekijken en de midzomernachtmuziek op te zoeken, gingen we toch maar ieder ons weegs om te slapen. Wat niet lukte, vanwege de beierende kerkklokken boven me. Vandaag verhuizen, de camping waar ik nu zit is duur, ver van het landingsterrein, eenzaam, scheef en die klokken dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten