04 december 2016

Terug in Lanzarote



Het was natuurlijk  niet verstandig om te vliegen vandaag, na een reisnacht zonder slaap met een onbekende aftandse vleugel en op een nieuwe site. Maar tja als ik altijd verstandig was kwam ik nooit van de grond. En de condities waren ideaal voor een testvluchtje en het was knoerdgezellig met zeker vijftig deltisten waarvan minstens veertig bekende gezichten, en de weersvoorspellingen zijn niet optimaal dus misschien is vandaag wel de laatste kans. Start en vluchtje waren perfect, ook al durfde ik met de Spyder niet al te dicht langs de helling te schrapen want het was nogal druk met parapenters en de vleugel stuurt wat zwaar. Het ging pas mis bij de landing, toch wel duidelijk het effect van slaapgebrek: ik nam geen beslissing over welke richting ik op zou landen, zag volstrekt niet hoe steil het terrein afliep en sloot mezelf op tussen de vleugels en de weg. Whack, niet erger dan de meeste anderen maar helaas wel precies op m’n pijnlijke schouder, die nu weer helemaal net zo slecht voelt als vorig jaar. Nou ja misschien is het morgen toch over, en anders dragen m’n vikingen m’n vleugel wel voor me. Had ik eerder geweten dat Francoise, Christian en Carlos ook hier zouden zijn dan had ik gewoon weer met hen een teampje gevormd. Maar met de noren lijkt het toch ook heel gezellig te worden. En nu naar bed, voor het eerst in 48 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten