11 augustus 2014

Aspres


chauffeur Martijn


Natalia

Got wat ben ik blij met geweldige vriendinnen. Ik stond mezelf enorm uit te schelden op het zweefvliegveld, uitgezakt nadat ik mooi omhoog draaide maar te snel van de gaggle wegvluchtte, dus ik stuurde Jamie het verzoek om me even wat moed in te spreken. Zij begrijpt als geen ander hoe het werkt, in de lucht de keuze maken om stress te ontlopen om dan op de grond te balen omdat ik niet genoeg m’n best heb gedaan. Gelukkig zaten precies de juiste personen in de bar waar ik een troostijsje ging halen, en twee biertjes en een hoop Frans-Engels-Nederlandse misverstanden en grappen verder was het leed alweer geleden. We haalden Natalia op die ergens bij het eerste keerpunt stond, en liepen nog net op tijd over het marktplein van Laragne om Mario als eerste op goal te zien binnenkomen. Even rondkijken op het landingsterrein, boodschappen doen en koken, en straks met een verse fles rosé naar het Franse kampement. Daar is het het gezelligst, niet alleen door Lou en Vianny maar sowieso doordat de Fransen er altijd iets gemeenschappelijks van maken, iedereen aan een grote tafel en de conversatie met de hele groep. Opnieuw een gesprek over onze rare vriendschappen binnen het wedstrijdvliegen. We zien elkaar zo verschrikkelijk weinig, en als we bij elkaar zijn vanwege een wedstrijd hebben we geen tijd om iedereen te spreken, maar we delen de meest intense en belangrijkste ervaringen van ons leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten