18 augustus 2014

Vakantie voorbij





Een beterder einde van de vakantie kon niet. ’s Ochtends inpakken, altijd weer een drama maar omdat Chris en ik nu tegelijk onze Decathlontenten in het zakje probeerden te krijgen was het wel grappig. Om elf uur met Balasz en familie omhoog, onderweg smeerde mevrouw Balasz boterhammetjes voor me omdat ik vergeten was voor mezelf te zorgen nadat we een week lang de beste lunches van alle wedstrijden hadden gekregen. Opbouwen naast Thierry en LauLau in een perfect zuidenwindje, en nadat Gérard Thevenaut had laten zien dat het al thermisch was startte ik onder de eerste cumultjes. Het ging bijzonder makkelijk omhoog, ook al kon ik m’n vario niet horen door het gepiep van m’n radio en de enorme herrie die m’n helm ineens maakte. Heet maakte niet teveel uit want de bellen waren groot en sterk, in no time zat ik op wolkenbasis en hopte ik door naar de Beaumont, Serres, en pas daarachter werd het wat lastiger. Al zoekend dreef ik richting Longeagne, en daar kwam ik Jamie tegen die later vertelde dat ze de hele vlucht achter me aan had gezeten. Dankzij een zwever middenin het dal kwamen we weer op 2400 meter, maar er zat ook veel sink waardoor ik maar een paar honderd meter boven de antenne aankwam. De Pic de Bure lonkte, maar het vliegveld vol delta’s ook en na nog wat heen en weer gejojo besloot ik dat het prachtig was geweest en ik landde een paar minuten na Jamie met twee windzakken die voor en achter me mijn kant op wezen. Jamie droeg m’n vleugel naar de kant (ik kan niet meer lopen, heb mogelijk iets in m’n kuit verrekt of gescheurd) en terwijl we gezellig stonden in te pakken regelde ik een lift voor haar terug naar de camping en kwam Martijn met de volgeladen auto aan.
Tegen elf uur reden we de oprit naar Gérards huis op. Het was pikkedonker, Laurent die naar Saint Hillaire was gevlogen vanaf de Chabre was nog niet thuis dus per telefoon wees hij de weg naar onze kamers. Nog net voor ik insliep hoorde ik Gérard thuis komen.
Vanochtend gezellig met vader en zoon ontbeten, de fabriek bekeken en me door Martijn naar huis laten rijden. Zeer geslaagd weekje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten