22 juni 2016

British Open taak 2





Topdag vandaag ook al ben ik na het tweede keerpunt omgedraaid om op de camping te landen, en krijg ik nul punten omdat ik heel veel te vroeg gestart ben. Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb eindelijk weer eens een lekker potje gevlogen. Ik startte als eerste, het zag er niet erg veelbelovend uit met hoge bewolking en slechte vooruitzichten. Ik moest lang wachten op een zuchtje wind terwijl de grote windzak bovenop vrolijk uit de rug kwam. Desondanks had ik een goeie start, en samen met Luke draaide ik mooi naar 2000 meter, later werd het 2200. Omdat we met de scorer hadden afgesproken dat de jump-the-gun-penalty niet voor Tim en mij zou gelden (we zijn eigenlijk sportsclass) vertrok ik zo’n drie kwartier voor de eerste starttijd. Twee parapenters boden perfecte markers en in no time had ik het keerpunt en kon ik schuin oversteken naar de Beaumont, waar een zwever mooi omhoog draaide. Tijdens het draaien bestudeerde ik het dal richting derde keerpunt en ik vond het er niet aantrekkelijk uit zien. Bovendien had ik flink pijn overal, m’n rug, m’n schouder, m’n been. Ik zou kunnen proberen om goal te halen, maar het zou zomaar kunnen dat ik zou moeten landen in dat smalle dal, of dat ik over een half uurtje echt zou vergaan van de pijn, of dat ik de laatste oversteek niet zou halen. Dus ik besloot terug te vliegen, gezellig omhoog draaiend met de eerste gaggle van Carl en Grant en Luke en twee rigids. Toen ik terug bij de Chabre aankwam stond Chris er nog startklaar. Even later draaide ik grote luie cirkels boven de camping, de windzak stond voortdurend zuid dus ik maakte een prachtig circuit om in de laatste meters fors bij te moeten sturen omdat nou net op dat moment de windzak de andere kant op begon te wapperen. Toch een redelijke landing, op m’n voeten, en even later zat ik in m’n bikini met de vleugel naast de tent te kijken naar de binnenkomende piloten. Bijna iedereen, inclusief Egbert met z’n gloednieuwe Laminar (maar hij scoort minimal distance omdat ie te vroeg gestart is).
Ik ben verbrand, ben nog wat moe van het etentje gisteren ter ere van Heathers verjaardag, m’n been en voeten en rug doen echt pijn en Phil heeft me toch nog minimum distance gegeven maar ik ben in juichstemming. Eindelijk eindelijk weer eens een lekkere vlucht met een goeie start en een goeie landing, een pietsie uitdaging maar geen stress, en nog steeds bijzonder geslaagd gezelschap van Brad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten