14 juni 2016

Regen



Lage bewolking en regen, een saunadagje dus. De organisatie subsidieerde de halve toegangsprijs dus voor een tientje zaten we met z’n zessen drie uur lang in bubbelbaden en hamams. Niet heel erg spectaculair allemaal en tegen het einde gooiden we verveeld balletjes over, maar altijd nog beter dan een hele dag in een tentje liggen lezen. Sowieso is het wel top om een cabin te hebben, ook al betekent het een vorm van samenwonen waar ik nou niet enorm goed in ben. Ata ouwehoert nog (veel) meer dan ik en ik vind het niet allemaal even interessant, maar hij is gelukkig wel steeds vrolijk en relaxed. En erg belangrijk hij vindt niks leuker dan voor iedereen (veganistisch) koken, gezellig! Gisteravond waren we uitgenodigd bij Patrice thuis voor kaasfondu van de allerbeste lokale kaas, van koeien die alleen hoog in de bergen gras en kruiden eten. Het was lastig om het snelle frans te volgen maar dankzij de expressieve gebaren en gezichten kwam ik een heel eind. Verhalen over het vliegen veertig jaar geleden, over kinderen van vijf of acht die door een stevige windvlaag honderd meter hoog geblazen werden en over pioniers die standaard in bomen landden en die dachten dat starten makkelijker zou zijn met de wind in de rug. Zelfgebouwde delta’s van gordijnstof, passagiers aan benen geklemd en wedstrijden op een Atlas. Goed gelachen en lekker gegeten maar om half tien stortte ik totaal in. Vandaag is weer met regen begonnen maar volgens de meteo kunnen we tussen vier en acht vliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten