10 juni 2016

Lamouette








Tjongejonge wat heb ik het toch goed. Eerst bedacht ik dat ik altijd zo’n hekel heb aan autorijden, maar eigenlijk toch ook niet en zeker niet met m’n supersmoothe dikke bak waarvan Ed dinsdag nog de olie enzo gecheckt heeft, spontaan, gewoon omdat ik vergeten was ‘m op slot te doen. Hoe cool is dat. En dan met fantastisch weer (dat wel, de grote angst is natuurlijk om op de mooiste vliegdag te rijden en dan ook nog de verkeerde kant op – precies wat me nu ook weer overkomt) in no time naar Frankrijk zoeven. Ik voel me nooit zo vrij als op m’n eentje in een goeie auto vol speelgoed. Bij Nancy bedacht ik dat het eigenlijk wel gezellig zou zijn om Laurent te zien dus ik meldde me drie uur voor aankomst en parkeerde voor z’n nieuwe huis precies tegen etenstijd. Daar heb ik de laatste tijd wel een handje van maar ik geloof dat het me vergeven wordt en zo breng ik de avond gezellig door met mensen die me dierbaar zijn in plaats van op m’n eentje ergens in een greppel naast een dorp. Heb nu voor het eerst eindelijk Féderique ontmoet, en we maakten er in de clubhangar een pizza-en-bier-avond van met Fabien en nog een paar gasten. Ik ben gek op die jongens, ze zijn half mijn leeftijd net als Ropje, Rory enzo en ook net zo fijn om te kennen. Ik vind het iedere keer een bijzonder fijn aspect van het vliegen, dat leeftijd nauwelijks een rol speelt en dat er van die jonge gasten zijn die aardig en zorgzaam zijn en tegelijk lollig en stoer.
Laurent nam me een half uurtje mee in z’n trike, natuurlijk een beetje stallen en spinnen en ik gillen maar het bleef leuk. Tussen twee rijen bomen door, nog net verantwoord. En boven een korenveld waar een enorm mannetjeszwijn keihard doorheen rende – we hebben het een tijdlang gevolgd. Gaaf.
De weersvoorspelling voor de rest van de week is enorm slecht, ik had eigenlijk gewoon in Nederland moeten blijven en dan komend wiekend de Knoalkup vliegen. Maar na deze avond is het niet zo heel erg en morgen blijf ik hier in plaats van de laatste mooie dag te rijden, eens zien of ik nog durf te voetstarten achter een trike.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten