15 juni 2016

Taak 2 Franse Open






Mont Revard

La Sire (Féclaz) vandaag, met een grote kans dat we helemaal niet zouden kunnen vliegen of dat het snel zou overontwikkelen. Daarom had ik haast om te starten na een snelle succesvolle lobby om de sportsclass te ontheffen van jump-the-gun-penalty. Het mocht niet baten want ik was met duizend dingen bezig behalve de taak. Terwijl ik met m’n instrumentenpod zat te pielen verloor ik alle hoogte, ik deed er natuurlijk uren over om een geschikt landingsterrein te ontdekken en ik vroeg me af of het nou links- of rechtsom was vandaag. Kennelijk heb ik geen goeie taakacceptatie, maar het is allemaal niet erg want ik had echt niet verwacht te kunnen vliegen vandaag en ik ben toch weer even van de grond geweest. Op een nieuwe stek voor mij, schitterend ook. Ik was ook behoorlijk tevreden over m’n landing, ook al eindigde het in een nose-in. Ik landde flink helling af maar had dat niet in de gaten, en ik wist dat ik nog een overshoot kon maken in een volgend lang veld en ik bleef heel rustig proberen te voelen of ik al moest flaren, nee nog niet, zijn m’n handen goed, hang ik goed, slepen m’n tenen al door het gras...duw! Helaas dus niet helemaal perfect en ook helaas kilometers van de weg af zodat ik me een pijnlijke schouder moest sjouwen, maar ik bedacht dat zo’n helling-af-landing voor mij eigenlijk wel heilzaam is. Gewoon langdurig in het grondeffect doorglijden, lang genoeg en dankzij overshootveldje stressvrij genoeg om eens te kunnen denken bij wat ik aan het doen ben.
Tegen de tijd dat ik alles naar de weg had gebracht kwamen de eerste organisatoren, en uren later werden we beloond met een goal van Tonio. Laulau kwam nog even kijken maar ik ben momenteel totaal niet in de stemming voor een flirt dus toen ie weer verdween merkte ik het bijna niet op. Ataulfo was voor een herstart naar boven gegaan dus ik liftte met Pascal mee (hyperzenuwachtig met de angst dat ze m’n vleugel niet goed vastbinden) zodat ik al om half zeven kon douchen. Straks eten bij Lorenzo en Stephen, en dan morgen waarschijnlijk de hele dag regen. We zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten