17 december 2012

terug in Newcastle




De auto volgepakt, driehonderd dollar achtergelaten bij de garage met het verzoek om het wisselgeld in het dashboardkastje te stoppen en de sleutel in het contact. Iedereen lachte me uit, de rekening zou nu zeker boven de tweehonderd uitkomen en de auto vast gestolen of leeggehaald. De reparatie zou nog geen 150 mogen kosten. Zelfs m’n bushmen vonden me bizar naief. Maar toen ik ’s avonds de auto terugvond, bleek maar weer eens hoe eerlijk mensen zijn als je uitgaat van vertrouwen. Pas nadat ik juichend aantoonde dat de mens van nature goed is, zagen we de mannen van de garage op de veranda van de pub zitten, genietend van mijn lol.

Vanmorgen eerst diepgevroren in de oceanpool, daarna spanning en stress maar het is weer gelukt om m’n rekeningen te betalen, en vervolgens het gebruikelijke adrenalineshot bij het communiceren met Qantas over de zoveelste vluchtwijziging… hopelijk gaat het waaien vanmorgen en kunnen we nog een vluchtje doen op Bombala street.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten