31 juli 2021

Onderweg



Donderdag was leuk, met eerst een vluchtje met de Litesport en later nog een met de Fun. Ik merk wel dat ik nu niet alleen nerveus over het landen ben maar ook over de start. Er was nauwelijks wind en het is een grashelling, lang en stijl genoeg maar net niet zo lekker als een houten vlonder. En ik ben het gewicht van de Litesport inmiddels ontwend. En m’n stramme poten willen gewoon niet meer, zeker met m’n kniebrace valt het niet mee om goed te rennen. Zo ervoer ik opnieuw de dunne lijn tussen gezonde concentratie en weekmakende spanning. Het ging goed en m’n landing ging bijna goed, op een enorm veld natuurlijk precies op het verhoogde grindpad van schrik op m’n buik. Stress maakt mij slap, ik laat gewoon alles los in plaats van stevig uit te duwen.

Peter had geadviseerd om op de start te slapen vanwege het prachtige uitzicht en de beschikbaarheid van een wc, maar Henk wilde dolgraag van de Kronplatz vliegen. En ik wilde dan weer vroeg gaan rijden vrijdag. Dat werd allemaal wel erg ingewikkeld dus we gingen donderdagavond al uit elkaar. Het waren twee leuke vliegdagen maar tjonge wat een sof zeg: twee van de vier maatjes afwezig wegens desastreuze landingen, alle dagen onweer en de rijtijden in het Ahrdal zo absurd dat je niet even gezellig met elkaar kon gaan eten ofzo. Daar kwam bij dat ik geen fijne herinneringen heb aan het gebruik van de liften – Sand in Taufers doe je met de auto in een kwartier, dat heeft dus duidelijk mijn voorkeur. Bovendien waren de parapenters aardig,. Misschien omdat ik vertelde dat ik een introductiecursus ging doen, of omdat ze gewoon nooit delta’s zien.

Na m’n ochtendstartje met perfecte landing was ik al voor één uur onderweg  naar Trudy. Precies dezelfde route als drie jaar geleden maar zonder regen gelukkig, dat rijdt toch een stuk fijner. Mooi tegen etenstijd kwam ik aan bij de chef der chefs die al in een heerlijk potje stond te roeren. Gary kwam midden in de nacht pas thuis en suggereerde dat ik vandaag in Laveno zou vliegen, maar de weersvoorspelling is waardeloos. Dan maar op weg naar Frankrijk, vette tol betalen en zien dat ze me toelaten zonder quarantaine.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten