11 augustus 2010

nog meer uitzakken

Gisteren was er weinig wind en goeie termiek, dus ik hoopte op een kans nou eindelijk eens Osteria voorbij te vliegen. In plaats daarvan kon ik het toch weer niet opbrengen om in de gaggle te blijven, helemaal niet nadat er iemand van achter me onder inhaalde, zijn zeil een meter van m’n bottombar. Als je erover nadenkt niet echt gevaarlijk, maar ik schrok wel. M’n eigen belletje zoeken was, zoals gewoonlijk, geen best plan dus ik zakte eruit. Boven het landingsterrein piepte het toch en ja hoor, ik draaide weer terug tot boven startniveau. De bel was wel nogal ruig en ik had het er niet echt naar m’n zin, twee keer heel hard aan m’n chute gedacht. Boven de start draaide een gaggletje verder omhoog, boven het dal stond een wolkje op een plek waar alle dagen een goeie bel staat, en mijn afstand beide kanten op was even groot. Het dal dus, niet verstandig maar gezien m’n bovenmatig zenuwachtige aard wel logisch. Er zat niks, m’n vario zeurde sink, en een paar minuten later maakte ik een prima landing. Heel kort, heel stressvrij gevlogen en een goeie landing, niet erg dus. Nog met m’n harnas aan belde ik Marco om me snel op te halen voor een relaunch, en twintig minuten later zat ik alweer in de auto op weg naar boven. Heerlijk zo ontspannen als het allemaal gaat. Maar nee, boven stond de wind noord en het zag er absoluut niet naar uit dat er nog veilige startmomenten zouden komen. Ik ken mezelf, als ik blijf wachten ga ik opbouwen en als ik opbouw ga ik starten, dus het leek verstandiger om maar weer naar beneden te rijden.
Terwijl ik nog liep rond te tutten in headquarters hoorde ik Hans en Christine over de radio, ze zaten bij het derde keerpunt. Gaaf dat Christine zo goed vloog! Ze heeft een hele lange moeilijke tijd achter de rug, met een paar nogal ernstige ongelukken, dus dit was tof. Een uur later kwam ze op goal, hoog maar met een heel redelijke tijd van drie uur en een kwartier. Ik ben harstikke blij voor d’r, hiermee kan ze weer een tijd vooruit. Nou ik nog, maar dat zal wel even duren. Eerst m’n landingen erin slijten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten