21 juli 2019

Mte Cuarnan


Superdag! Afgesloten met een echt avondje uit – schoongewassen en pakkie deftig aan en Etzi nam ons mee naar een echt goed restaurant vlakbij zijn dorp. En bracht Kirsty en mij ook weer de twintig kilometer terug naar Tolmezzo, wat een luxe. En dat na een heel tof vluchtje vanaf Gemona naar het goalveld in Bordano, terwijl de wedstrijdpiloten het moeilijk hadden was het voor mij juist ideaal. Geen turbulentie, en het doelveld voor mij alleen. Op mijn eentje zou ik nooit op Gemona kunnen starten omdat mijn auto niet eens de berg op komt, en ik zou in deze contreien ook niet zo snel een retrieve weten te regelen. En zonder een start vanaf de Cuarnan zou ik waarschijnlijk nevernooit kunnen landen in Bordano, omdat ik echt te schijterig ben om een oversteek te maken waar ik kilometers lang niet kan landen. Dus vandaag kwam het allemaal mooi bij elkaar, ik heb er de rugpijn graag voor over.
De wedstrijd verliep veel minder goed. Toen ik m’n vleugel stond in te pakken hoorden we onweer rommelen en zagen we donkergrijze prut boven de bergen hangen, dus de taak werd gestopt. En omdat er nog niet zo lang gevlogen was betekende het geen geldige taak vandaag, iedereen nul punten. Dat riep natuurlijk weer een hoop discussie en emoties op op de whatsappgroep, gelukkig gesust door Gordon die de regels nog maar eens uitlegde en erbij vertelde dat de Britten die op final hadden gezeten ook vonden dat het onveilig werd. Mooi om te zien hoe de emoties daarmee weer kalmeerden. Maar het blijft een categorie 1 wedstrijd en dat is altijd gevoeliger dan een cat 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten