21 oktober 2014

Buurtsport



Met overal spierpijntjes en kleine blessures snakte ik naar een paar baantjes zwemmen, ondanks de voorspelbare snotterellende die dat oplevert. Er was helemaal niks veranderd! Na meer dan een jaar: dezelfde mannen, dezelfde te langzame dame die perse op onze baan wil, dezelfde jongen die ons allemaal twee keer per vijftig meter inhaalt. Beetje babbelen na elke twintig, iedereen met z’n plankjes en flippers en tussen-de-benen-knijp-dingen en altijd weer iemand die vraagt of ik ook niet liever een plankje gebruik als ik m’n laatste baantjes doe. Ik mis ze, en ik mis het water, en het heerlijke gevoel van kracht en souplesse en iedere spier in m’n lijf een workout geven. Het is eigenlijk precies hetzelfde als de sportschool/buurthuis, ook gezellig met altijd dezelfden, de ochtendploeg en het woensdagmiddagteam. Beetje kletsen, beetje zweten, saunaatje als beloning. Allemaal verrukkellijk en helaas allemaal voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten