19 oktober 2014

Strand Slufter


boven start


Sitting Bob

genoeg landingsruimte

drietalige kennismaking

windkapsel

Elke keer weer ben ik zo ontzettend blij met alle hulp, die ik eerlijk gezegd ook gewoon nodig heb om een potje te kunnen vliegen. Jaap en Sitting Bob die me helpen opzetten en starten, Mario die mee de vleugel het duin op sjouwt, en als klap op de vuurpijl Peter die nog even de auto uitstapt waar hij net met z’n gezin mee weg wil rijden, om m’n vleugel weer naar binnen te tillen. Slechts een half uurtje of zelfs minder gevlogen, precies het half uur waarin de herfst definitief het land in schoof. Het woei erg hard en vlagerig, mede door de tientallen kitesurfers en het ongelijke duin, ik probeerde de modelvliegtuigjes maar gewoon te negeren en ik moest nog moeite doen om Sitting Bob te ontwijken, dus al snel was ik op apegapen. Het begon ook te druppelen, dus ik landde – perfect natuurlijk, met m’n Fun – op het strand en bleef nog even kletsen met een Spaanse parapenter die dolenthousiast was over deze superstek. Ik legde z’n vrouw uit dat je voor starten en vliegen beter kan hanggliden, voor lopen en logistiek is parapenten duidelijk superieur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten