15 augustus 2015

Zwemmen




De één maakt zich zorgen om mijn redding, mocht ik onwel worden. De ander gruwt van bacteriën die je misschien inslikt. Boten vormen een reëel risico als ik pas ’s middags ga zwemmen. Ik heb last van de planten die net onder het oppervlak drijven en ik ben altijd een beetje bang voor billebijters. En nou lieten de jongens me fotoos zien van een meterlange snoek die ze vlak in de buurt gevonden hebben, met zo’n puntige bek vol gemene tanden. Het lukt me niet meer om zorgeloos de plas over te zwemmen. Bij het crawlen kijk ik de diepte in en ieder luchtbelletje zou van een monster kunnen zijn. Op de terugweg, met schoolslag ben ik me bewust van iedere schubje dat tegen m’n benen strijkt.
Thuis heb ik naar geruststelling gegoogled, op zoek naar de uitleg dat snoeken nevernooitniet mensen bijten. Er blijken juist tientallen berichten te zijn over happende snoeken. En trotse visserssites waarop de Vlietlanden worden aanbevolen vanwege de enorme roofvissen. Weg meditatief plonzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten