19 december 2012

Ervaring



Laatste ochtend in Newcastle voor tenminste een maand, dus ondanks de dreigende lucht toch nog gauw even de oceanpool in. Het water was heerlijk, de opkomende zon spectaculair, en de andere zwemmers – meest ouderen – groeten me als een bekende.
Gisteren was een heet zweetdagje (vandaag 40 graden, maar met veel wind). Heel Conrads gras gemaaid, boodschappen gedaan en nog net geen 120 dollar boete gekregen wegens het linksafslaan door rood plus fietsen zonder helm (“same rules apply to you as to any motorvehicle”, alsof ik een levensgevaarlijk voertuig bestuur), daarna uren in de hangmat in de schaduw liggen lezen. Om half vijf belde Hairy Karl en na een blik op Catho’s, waar het erg cross en hard was, stonden we half zeven opgebouwd op Wydung. Ik aarzelde even of het niet te hard voor me was, en dat bleek inderdaad het geval want het moment dat Karl m’n voorkabels losliet kneiterde ik omhoog en achterwaards, met vleugels alle kanten op en m’n handen nog aan de uprights. Gelukkig heb ik de juiste instincten dus ik greep de bottombar en hield m’n benen zo goed mogelijk onder me, en binnen een halve minuut had ik de vleugel min of meer onder controle en wapperde ik niet meer verder naar achter. Ik zette meteen koers naar het strand, overwoog nog even om ‘m neer te zetten op de rotsplaat recht onder me want er zaten ook enorme sinkstukken maar stond uiteindelijk in minder dan tien minuten recht voor het trappetje naar de parkeerplaats. Ik kreeg een lift van drie Koreanen naar de auto, dat scheelde toch gauw vier kilometer lopen, en toen ik terug op het strand was stond Hairy Karl daar net. Hij was wel uitgezakt op de rotsplaat en had het hele stuk ingehaakt en vechtend tegen de nogal turbulente knoerdharde wind moeten lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten