15 december 2012

Heerlijk vliegen



Ik mag niet meer met m’n auto rijden tot de reparatie maandag, dus m’n nieuwe maatjes haalden me op de camping op en om elf uur stonden we opgebouwd klaar op de weststart. Binnen een half uur kwamen ook Conrad, Paris en Toni aan en even later Pedro, Claudia, Tullio en Primoz: ineens een berg vol hangies! De condities waren weinig veelbelovend en de ene parapenter die startte zakte snel uit, dus Conrad raadde me aan te wachten. Moeilijk moeilijk moeilijk, als je er al bijna van uit gaat dat het niet meer dan een sledride zal worden. Ondertussen draait de wind dus voor je het weet moet je op de start inpakken, dan maar liever die sledder. Toch gewacht, en Conrad als eerste laten starten. Hij ging goed omhoog, Toni ook, maar ik zakte meteen zo diep door dat ik m’n rits alweer opentrok. Net voordat ik richting landing koerste voelde ik een piepje, en een kwartier later zat ik op 2000 meter. Richard deed precies hetzelfde, alleen draaide hij veel verder door tot wolkenbasis en daar bleef ie verder onze hele vlucht. Terwijl de anderen richting Tamworth vlogen, bleven wij lang pielen boven Godfrey’s, om na een uurtje nieuwe hoogte te tanken boven Manilla. We konden mooi zien hoe Anthony de auto naar beneden reed en toen ik besloot om te gaan landen, vanwege regen, een ideaal landingsterrein en algehele voldoening, kon ik hem precies vertellen welke straat ie in moest rijden. Ik, Paris en Richard landden vlak na elkaar, bijna euforisch.
In de kroeg werden Paris en ik afgesnauwd omdat we groenten wilden eten. Iets zonder vlees en vis vroeg ik, ik heb het woord ‘vegetarisch’ niet in de mond genomen maar de dame haatte ons sowieso. Goddamned greenies denk ik, of stadslui, of yuppies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten