12 mei 2008

Mooie vlucht

Twee dagen maar een paar minuten gevlogen, vandaag net te vroeg gestart zodat ik er langzaam uitzakte terwijl de eerste cumultjes oppopten, vervolgens bij het terugvliegen door een stevige bel omhoog getrokken zodat de kabel van de katrol afliep en gekapt moest worden, op 140 meter. Derde start was aan de late kant, ik hield te weinig rekening met de crosswind en hield de vleugel onvoldoende bij me zodat ik bijna het loodje legde, maar werd toch netjes op 550 afgezet en pakte meteen een lekkere bel. Vliegen was puur genieten, schitterend uitzicht, lekkere temperatuur, geen duidelijk plan anders dan in de buurt van de snelweg blijven en niet te ver weg zodat ik makkelijk terug naar het veld zou kunnen komen. Een zwever draaide onder me in en zwaaide, ik steeg toch harder dan hij maar hij speerde weg en pakte met gemak een bel noordelijk van Breda, toen ik nog steeds boven vliegveld Gilze hing te eikelen. Ik wilde langs de A27 naar het noorden en dan via de noordkant van Tilburg terug, maar dat lukte echt niet en ik was al moe. Dan maar de kortste weg recht tegen de wind in terug. Na twee-en-een-half uur was ik op, het veld lag zo dichtbij dat ik het bijna kon aanraken maar ik zakte er toch boven het safaripark uit. Tanno haalde me gelukkig op en nog voor acht uur lag ik heerlijk in een heet bad. Daarna genieten van m’n tuin. De klimplanten zijn geweldig aangeslagen, dat is prachtig en het is een mooie reminder aan een dierbaar vriendje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten