30 mei 2015

Moe



Volgens een aardig meneertje loop ik al veel beter dan gisteren maar ik ben ondertussen compleet uitgeput. Ik heb het tempo van een gehandicapte negentigjarige en na elke actie moet ik even uitblazen. Na dertig meter ‘lopen’ doen m’n handen flink pijn van het steunen op de krukken en zodra ik iets te enthousiast m’n tent opruim begint m’n knie weer pijnlijk te zwabberen. Maar inderdaad, het is een fractie beter dan gisteren en misschien krijgt de juffrouw van de verzekering toch nog gelijk en had ik  best over een paar dagen zelf naar huis kunnen rijden. Op dit moment kan ik niet eens de koppeling bedienen dus ik ben volkomen afhankelijk van de – vele – vriendelijke Duitsers die hun hulp aanbieden. Gisteravond mocht ik mee-eten met een grote groep van vooral ex-piloten, heel bijzonder. Zo’n twintig, vijfentwintig man die dertig jaar geleden samen hebben leren vliegen en die nog altijd bevriend zijn en als groep, met hun kinderen, op vakantie gaan. De meesten vliegen al jaren niet meer. Ik ben lichtelijk jaloers want met mijn clubje is het precies andersom gegaan. Ze zitten in AustraliĆ«, Nieuw-Zeeland en Brabant en de enigen die nog wel (scherm)vliegen zie ik zelden. De Duitsers hebben een grote professionele groepstent, wij behelpen ons met skype en facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten