13 september 2015

Vooruitzichten


De angst om niet meer te kunnen vliegen neemt tranentrekkende vormen aan. Ik neem een berekend risico met m’n knie, maar misschien is de berekening niet zo heel goed. M’n schouder is zo pijnlijk dat ik er op dit moment niet eens aan moet dènken dat ik m’n vleugeltje zelfs maar zou opzetten, laat staan snelheid aantrekken of in turbulente lucht manoevreren. En diep weggestopt in mijn vergeetorgaan zit nog de landingsangst.

Er zijn momenten dat de schrik me om het hart slaat bij het bedenken hoe de komende reis in Australië uit zal pakken als ik mezelf al bij de start blesseer. Tien weken zonder vliegen, zwemmen, peddelen of wandelen wordt erg lang in een land waar niet echt het soort ‘cultuur’ te vinden is waar ik opgewonden van raak. Er is een grens aan de hoeveelheid moderne kunst die ik aankan tenslotte, en voor de architectuur of de idyllische steegjes moet je niet down under zijn.

Maar dan chat ik even met Hairy Karl, Selmsy, Kath of Camo of ik blader nog eens door ouwe fotoboeken en dan voel ik vooral het verlangen om hen in het echt te knuffelen. Met J.O.D. op het hekje zitten en de ups and downs van het leven door te nemen. Ricky’s winnaarsstem. Proberen Ratty te peilen. Tegen Nic aan te hangen. Nu ik het ticket heb besef ik eigenlijk pas echt hoe erg ik ze gemist heb. Nog 56 nachtjes slapen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten