09 augustus 2020

Fijn dagje Laragne

Canards en Tjechen nog om me heen

Andrew the retrieving reverend

Tim

Alain van club Annecy ook hier


Voor de garagefeestjes in de brugklas haalde je alles uit de kast om zo laat mogelijk naar huis te mogen. Je confronteerde je ouders met het afschuwelijke feit dat iedereen pas om één uur naar huis hoefde en jij alleen om elf uur al. Dat won je dan, dus je werd pas om één uur opgehaald. Maar ter plekke bleek dat iedereen wel degelijk om elf of twaalf uur al naar huis moest, dus het werd een treurig nachtelijk uurtje wachten tot de lada eindelijk de hoek om kwam. Zo ongeveer voel ik me nu een beetje. Iedereen is inmiddels al lang en breed vertrokken en ik bleef op een vrijwel lege camping achter. Gelukkig waren de Dotchins er nog één dagje dus ik smeet alles in de auto, zette de hele boel weer op op Laragne, en om elf uur reden we de Chabre op. Met een fantastische weersvoorspelling en m’n litesport, die Tim op z’n eentje voor me naar boven droeg. Daardoor had ik nog geen rugpijn toen ik startklaar was en na een spannend begin kon ik vrolijk boven de berg uit draaien. Genieten! De lucht was heerlijk, niet te wild en met goeie termiek. Toch zakte ik na drie kwartier uit met een mooie landing op noord, terwijl de anderen 3600 meter aantikten. Never mind ik was er erg blij mee.

Ten afscheid zwommen we nog een stukje in het plan d’eau Riou waarna ik m’n buikje rond at met alles wat het rev-retrieve-gezelschap over had. Thierry kwam me uitnodigen voor het eten, te laat maar een wijntje kan nog wel. Om ons heen dreigt onweer maar zoals gebruikelijk blijft het op de camping gortdroog. Triest voor de locals, goed voor ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten