19 april 2013

Ik bak er weer ns niks van



Ik weet dat het belangrijk is om positief en optimistisch te zijn, maar jeetje dat kost af en toe wel erg veel moeite. Piloten in hun eerste wedstrijd presteren consistent beter dan ik; Stings en zelfs Malibu’s komen verder tegen de keiharde wind in. Na bijna twintig jaar vliegen en bijna vijftig wedstrijden kost het me nog steeds moeite om niet als laatste te eindigen. Hoe kan dat? Wat doe ik verkeerd? Ik heb echt absoluut geen idee. Gisteren was er keiharde crosswind. Ik vond fantastische felle, kleine bellen maar de drift was enorm, en met elke honderd meter extra hoogte verloor ik een paar kilometer over onlandbaar terrein. Voordat het bos in de verte nog veel breder werd, wilde ik naar de goeie kant steken, dus ik verliet de 5 m/s lift laag en ja hoor, 500 meter voor de startcirkel stond ik aan de grond. Ik probeerde niet te treuren want ik had toch hard gewerkt voor m’n 9,5 kilometer. Het wachten duurde erg lang en toen Eva uiteindelijk op de radio kwam klonk ze boos en grof, ‘where the fuck are you?’. Ik reageerde ongeduldig, ze had m’n positie op vier verschillende manieren gekregen dus ik liet haar weten dat het toch echt niet zo heel moeilijk kon zijn. Afijn tegen de tijd dat ik in de auto zat begon ze tegen me te schreeuwen. Paul en ik stapten uit en liftten terug naar Dalby, Eva werd aangehouden wegens te hard rijden. Een kuteinde van een klotedag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten