15 augustus 2016

Doussard drukte

Ik ga Uli en Emiel enorm missen. Ken ze pas een paar dagen maar zij zijn precies het soort gezelschap waar ik het liefst mee op vakantie ben. Uli ging vandaag maar eens niet mee de berg op dus Emiel en ik namen de navette, ook goed. Hier in Annecy rijden de navettes af en aan, alles is super professioneel en strak georganiseerd. Ik denk dat het vliegen heel erg veel werkgelegenheid en geld met zich meebrengt hier. Tientallen tandempiloten met voldoende personeel eromheen om nonstop vleugels in te pakken (drie minuten), een bus vol te laden met passagiers en hun familie en twee tandemvleugels (of een paar tandemschermen), in een half uur omhoog scheuren, terwijl een jongen in vijf minuten de vleugel opzet trekt de piloot harnassen aan en legt hij de passagier uit wat er zo gaat gebeuren, starten, twintig minuten vliegen, en de volgende. Op ieder moment zijn er zo’n veertig tandemvluchten aan de gang. Voor ons is dat wel vervelend want ze bezetten de beste termiek en met een performancetoestel ga je daar echt niet tussen hangen. Ik zakte dus uit bij m’n eerste vlucht, het was nog vroeg en erg stabiel maar ik wilde niet wachten tot de dikke bloemkolen zich mogelijk in iets ernstigs zouden ontwikkelen. Perfecte landing, en toen met m’n eigen auto omhoog om met de Fun en Heathers harnas een vluchtje te maken. Dat pakte heel fijn uit want het harnas zat best goed en met de Fun durfde ik veel dichter bij de berg en de schermvliegers te komen. Zonder vario (maar wel met m’n garmin piepertje) draaide ik makkelijk naar tweeduizend meter en toen ik dat weer kwijtraakte speelde ik me richting landingsveld voor nog een perfecte landing. Daar trof ik Ante en Jean-Marie en de hulpinstructeur van de club, die me wel mee naar boven wilden nemen om m’n auto op te halen. De dag afgesloten zoals ik ook begonnen ben, met een potje zwemmen in het meer, en een afscheidsetentje met m’n Duitsers. We hebben het goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten