14 augustus 2016

Voldaan


Uli en Emiel

 Uli en Emiel zijn echt fantastisch gezelschap en ook nog van mijn soort (dat is de vroeg-de-berg-op-soort). Om kwart over elf zijn we boven, ze helpen m’n spullen naar de start dragen en we babbelen de tijd weg zolang de tandems nog hard naar beneden gaan. Uli is te ziek om te vliegen maar gelukkig is hij er wel bij en hij geniet geloof ik ook wel van de zon en het uitzicht en het vlieggedoe. Ik kan ze ook vrij redelijk verstaan, dat helpt.
M’n eerste vlucht sloeg nergens op. Ik was toch nog iets te vroeg en ik kan gewoon niet centreren hier, bovendien maakt m’n helm ongelooflijk veel herrie waardoor ik mijn vario bijna niet hoor. Na een half uurtje landde ik perfect, en vroeg genoeg voor een herstart. Een Franse parapenter hielp me de vleugel op de navette leggen, een Britse hielp ‘m naar de start te dragen, en toen was ik helemaal alleen. Gelukkig met voldoende ruimte om te draaien zonder dat een vleugel de lucht in ging. Deze keer, half zes gestart, was de lucht helemaal heerlijk en het was ook precies druk genoeg om goed te zien waar het omhoog ging, zonder echt last van de schermen te hebben. Ik wist eindelijk te centreren en draaide samen met een geel en een blauw scherm tot 1980 meter, vier pogingen maar tweeduizend wilde niet. Na een half uurtje had ik overal pijn  en ik vond het wel best ook, ik ga me vaak een beetje vervelen als ik nergens naar toe vlieg en dat ging ik nou net niet doen zo laat en dan hier waar het nergens fijn landen is. Behalve dan in Doussard, waar de wind wel verkeerdom stond. Toch nog een goeie landing alleen te dicht bij de schermvliegers dus die waren terecht boos. Beetje terecht.
Toen ik alles had ingepakt, naar de camping gelift, spullen uit Ulis auto gehaald en met mijn auto de vleugel ging ophalen zag ik Emiel die in een uur of vier het hele dal rond was geweest. We waren allebei dik tevreden over vandaag maar het was wel laat dus ik heb in het pikkedonker met afgrijselijke kinderkaraoke op de achtergrond m’n prakkie zitten koken. En nou het ruim bedtijd is moet ik nog afwassen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten